HISTORY OF JOURNALISM IN CHINA: CANTON BIRTHPLACE OF COUNTRY'SNEWSPAPERS, DEVELOPME
Wong, Hin

The China Press (1925-1938); Oct 10, 1936;

ProQuest Historical Newspapers. Chinese Newspapers Collection

pg. C83

HISTORY OF JOURNALISM IN CHINA

Canton Birthplace Of Country’s
Newspapers; Development Traced

By HIN WONG

(Head of the Department of Jowrnalism of the Universily of Shanynar)

PRINCIPLE and practice of what is termed journalism

these days have existed in China since the beginning
of Chinese history. In fact, some writers have considered
the “Spring and Autumn Annals” of Confucius in the 8th
century, B.C., as among tite
best informational editorials
from every point of view.

China today, according to
the Ministry of Interior at
Nanking, has 1,503 newspa-
pers, 788 news agencies, and
1,875 periodicals, many more
than in either 1933 or 1934.
As far as Ninghsia and
Chinghai, frontier provinces
of China, one may find news-
papers and magazines pub-
lished.

Metropolitan newspapers
in China today are equipped
with moderate size but up-
to-date presses. Some have
circulations running from
90,000 to 150,000 and carry-
ing advertising worth more i -
than $2,000,000 a year. In Hin Wong
some cities as many as
1,700 to 8,000 residents out of every 10,000 are subscrib-
ing to a newspaper daily, and expert authorities believe that
at least 18,000,000 to 19,000,000 Chinese are reading a
newspaper every day. This figure looks small to those
unfamiliar with the Chinese situation, but China is still a
country of illiteracy and a majority of the 450,000,000 in
the population does not appreciate the value of the press.

Every phase of life and society in China these days is
represented by one or more periodicals or eclass journal.
Most of them are well printed and fully illustrated from
cover to cover, and well-known peoples and places are
frequently featured on the front pages.

One of the signs of progress in Chinese newspaper pro-
duction is the ability of a publisher to a more or less extent
to depend on native manufactured machinery and
newsprint for his enterprise. Of course, the Chinese publish-
ers have to depend on outside supply for the better quality
and greater quantity of their material requirement; but the
profession and trade of Chinese newspaper industry are
beginning to pay particular attention to their future needs.

Journalism as a profession and the press as an institu-
tion of public service are being publicly and legally
recognized. In the coming referendum for delegates to the
People’s Congress of the Republic, Chinese journalists will
be allotted seats equally with the law and other learned
professions. . In the draft Constitution of the Republic, the
freedom of the press is to be guaranteed in accordance with
law.

In practically all the leading cities of China today one
may find journalism clubs or press associations for social
intercourse among the journalists themselves or to co-
operate with one another in news gathering effort.

While some attention will be given later to the history
of ancient Chinese journalism, it may be safely said that
modern newspapers in China have followed the republican
flag. Before the Republic, most of the newspapers and
periodicals were found in settlements and concessions not
under full Chinese jurisdiction.

Liang Chi-chao, Chang Tai-yen, Hu Han-min, and many
others more or less known used to choose their fields of
operation on foreign soil, including the Straits Settlements,
Japan, and North America, when not in Hongkong.

Canton Birthplace Of

Chinese Journalism

Canton is not only the birthplace of the Father of the
Chinese Republic and the Revolution the 25th anniversary
of which all China observes today but also the birthplace
of modern Chinese journalism. Long before the anti-opium
war against Great Britain was declared by southern Chinese,
the Chinese there began to issue pamphlets against the
introduction of this deadly drug.

As early as 1815, the Chinese Monthly Magazine appear-
ed in Malacea under Christian missionary auspices. For
a time it had wide circulation in Canton, the first port in
China open to foreign trade and welcome to Christianity.
Robert Morrison and William Milne were publishers as well
as preachers and saw the opportunity of using the printed
word for the spread of the Gospel. The Rev. Liang A-fah,
the first Chinese ordained minister of the Church, was editor
on times for some of the early Christian publications with
headquarters in Macao and Canton. Charles Gutzlaff pub-
lished the Eastern-Western Monthly Magazine in Canton,
1833-1837. . Soon this was followed by the Chinese Serial,
Hongkong, 1853-1856; the Chinese and Foreign Gazette,
Ningpo, 1854-1860; the Shanghai Serial, 1857; and the
Shanghai Miscellany, 1862. They now all have become

history. :

Not only social, but also political reformers have early
seen the advantage and power of the press. Kang Yu-wei,
who had advocated the system of political tutelage before
the enforcement of a constitutional government for China,

and Dr. Sun Yat-sen, who was in favor of a republic right

from the beginning soon after the Sino-Japanese War of
1895, were responsible for the establishment of a number of
Chinese newspapers overseas in 1900 and afterwards.

The Sun Chung Kwock Bo of Honolulu, the Sai Kai Yat
Bo and Siu Nin Chung Kwock Sun Bo of San Francisco
still remain a powerful institution among the Chinese in the
United States. In the Straits Settlements and in Australia
the early Chinese newspapers were founded by followings
of either the late Mr. Kang or the late Dr. Sun.

The oldest Chinese newspaper still appearing daily in
Canton is the Seventy-two Guilds Commercial Jowrnal,
founded more than 30 years ago to campaign in favor of the
Chinese redeeming the franchise given by the then Chinese
Imperial Government to an American syndicate to build the
Kwangtung Section of Canton-Hankow Railway. After
many years of agitation, the Chinese have succeeded. To-
day the Jouwrnal has the inward pleasure of featuring in
its columns the formal inauguration of the through traflic
between the two busy centers of south and central China,
Canton and Hankow.

Before Canton could successfully support a Chinese
daily newspaper, Hongkong went ahead. The Chung Ngor
Sun Po, now succeeded by the Wah Tze Yat Po, appearcd
as early as 1852 as a supplement of the China Mail, a British
concern. Dr. Wu Ting-fang, the late famous Chinese diplo-
mat, was among the early Chinese journalists who had
served on the staff of the early journal. Another interest-
ing daily still exists in Hongkong and it is the Tsun Wan Po,
or Circulation Herald. It was founded by a minor leader
of the Taiping Rebellion soon after its failure in Nanking.

Following the success of the Chinese newspapers in
Hongkong, F. Major, a Briton, published the Shun Puao,
in Shanghai, April 30, 1872. This journal finally came to
the possession of the late Sze Liang-tsai in 1912. the first
year of the Republic, F. F. Farris started the Sin Wen Pno,
also in Shanghai, 1893. Later it came into the hands of
J. C. Ferguson who, in 1928, sold the Sin Wen Pao also to
Mr. Sze. From then on Sze Liang-tsai controiled the

two largest newspapers in China until 1934, when he died.

Y. L. Ma is now managing the Shun Pao and P. C. Wang,
the Sin Wen Pao.

All early newspapers in China proper or in foreign soil
founded by the Chinese appear to have a definite policy in
view, either to promote Christianity or to interest the people
in social or political reforms. Like the ancient Chinese
journalists unconsciously, the press is for the people and
the Chinese leaders have taken upon themselves the funetion
of public education through the press.

Despite many difficulties, the publishers in the
country are exceptionally enterprising. A Chinese news-
paper in the larger cities is exceedingly interesting. World
and local news are always appropriately displayed and no
vital issue touching Chinese life or international relations
could escape the fair comments of the Chinese editors. The
daily volumes of world news coming to their attention have
made Chinese journalists somewhat expert in world affairs.
Following the tinance, sports, and school sections of the
papers, the Chinese editors pay close attention to what they
term the supplements,

The supplement pages to a Chinese daily contain what
a Cantonese second-hand store holds. “Everything produced
in the world may be found in a Canton shop, but there are
things found nowhere but in Canton.” A supplement is
usually open to the contribution of the public, and often are
found in its columns many drawings and elementary com-
positions of school pupils as well as letters to the editor by
readers who discuss from impure milk to world peace.

While present day scrvice conditions among the news-
paper workers are by no means attractive, still many young
men and women are being attracted to the profession.
Probably there is no greater opportunity awaiting an ambi-
tious and unselfish person than journalism in the future. The
Chinese Government is having a six-year program to end
the illiteracy now still prevailing among 50 per cent of the
Chinese adults, and effort is being made to provide free a
primary education for all children of school age throughout
the country. In less than 10 years from now a majority of

I Y
L.

o

Y

'a
~

22 |

Xireaeal
Nerssen]

R

—
St
i s

=y
-
vy

N
P
b

»
A

SRR |

¥
.
r

S AR |

-0 N
d‘m

-
sty

JERGINS I S XN

-
=~

'&
1

-

o~ ¢
TNERE
b e

. T
A P
7 3 '

=

R
HBE | RIS RS ERNE ]
R PR NIy R AR ]

R R AT B
RN SR ERE R I

Te e PP ANLSHOR 3 y

‘ s o
P B % W8 0

¥
g ok
}j o "l -.I: i
)

{
Vooe LR A :
CANRY S T N s

ARCA LW R N BT
RO BETL N G PR

M < # ﬁ’-’ R B N TR %
£ o) 3 U S S I S EA S
B3 S ORIy B Wy
Aol Foowh g (e @y
WAL e % 0 [
(PN S T TR RS O TN N
TG N LS N N § SR SO (TR I '
S | S RTINSO R |
MO o WO o {
it g»/, (I S PR SRR PR U ¢ k
R S A R

T "R TR SR TR G N E I 4 ;
o ¥ YL i J

gl o g

! & 11
n — W oY I S /R N VL T N J
EOBR - %1 g ,
i £y - 4y & g P L SN N §
¥ ¥ lf“ 108 YL i TR U R 11
194 W i A e ) Ao oy
- v 45 T & ! TR ’ ) o
Wa f’i«’ 29 ""i" J } 3 j:‘ o #h o K" ','” i
Bk o W A x g RIS A VI L
[ T fiir 4 ¥, 4 B O T B TR S
% I i Ao oW R S PTG P T i
@ o - SIS 5 PAIISCAT N [/ ) B E S A R R T :
Zo % A& AL CAN A N
PR R (RN A 1 ok o e
T P ook %64 ) ’;&'{ T - O |
Lo m s v LU A S T 11 L) S ST I TN U ¢ R

LANDMARK IN CHINESE JOURNALISM-—This is a facsimile reproduction of the first issue of the Shun Pao, produced’
on April 30, 1872. This great Shanghai daily has grown immensely since then and with a circulation of around 150,000
ranks as one of the leading papers of the country. )

Reproduced with permission of the copyright owner. Further reproduction prohibited without permission.



the people will be able to read and newspapers going into
every home will at once establish the press as a national
institution and make newspaper production a prosperous
industry.

The Chinese Government is annually contributing more
than $10,000,000 towards the promotion of education

8
3]
52

through the reduction of postage on printed motiers. In \ ?“ﬁ ‘
1931, the Chinese Post Office only received $2,89(),000. f.or .;‘:(?u‘,
transportation of printed matters, while it cost the adminig- ;%uf

tration $14,600,000 to do so. '
Chinese post offices throughout the c.')uxlltry have since
1934 heen authorized to act as subseription agents for

newspapers and periodicals more than one year old.  One SiEL

° . . P”,
may now order any wcll-knp\vn publication thr(flugh the ',%;&’.{‘f ?
Chinese Post Office.  As ecariy as 1931, some 113,114,600 23‘-‘ %

copics of newspapers passed the Post Office in separate cover
and 49,954,200 in bulk packages, A
In some places in Kwangsi come news carriers used to

i

swim across a river in order to deliver their paper on time. In L
Shuanghai and Canton, however, motor trucks are heing ‘;’E’Lﬁrw-ﬂm‘“‘”
s 7 R TS v " ) ‘ T IT 19t ®
employed to distribute some of the dady issues to distant - ‘*Q%-"m;&“-"-

OO LK -~

agents and readers. i
i . . o . : 5 X nrcryesatt
Chinese news boys in the larger cities have thc.n' co- %ga}:\l ":;';‘%'m‘-; !;ﬁ% g -mwr:i"?ﬁ‘u@ﬁ;
operative system in the delivery of papers and maintain :ﬁ;‘.g r;;';‘,!y“l % {g,y;ﬂ Bﬁ R

101 i iE Yhanin iy e
strong unions to protect their interest., nelh CRRh m o ik “)ﬂ
}-, l "ll( PR W
. . . . . MmO % v f
Persons connected  with the press in Shanghai, for \;{[}sfm T S ¥ 38 ﬁﬁ
7%

instance, have four separale organizations. The Shanghai
Daily Press Association has as its members only the publish-
ers of the lurger daily newspapers.  The compositors and
printers have a labor union of their own, while the editors
and reporlers maintain a club. The news boys form a union.
Similur organizations are found in the larger cities of
China. _

Since 1919, when a national press convention way held
in Canton, no atlempl has heen made to organize a society
nation-wide in character, although talks have been advanced.
In 1935 the leading journalists of Peiping  and  Tientsin
formed o press institule for the study of subjeets helpful
to the profession of journalism and newspaper trade. A
similar institute has since then heen organized in Nanking,
and among items on its program are lectures Lo be given
by local or visiting journalists from t'me to time. For a
time the Chinese Institute of Journalism in Hongkong had
an cvening school for the training of young men or women
for journalism. A diploma would be issucd after a study
of two years.

Trade Publications
Not Very Successful

As carly as 1920 a serious attempt was made to have in
Chinese a literature on journalism. Since then, more than
20 volumes have been published.  Humng Tien-peng  has
been responsible for several numbers of them.  He has also
a fine collection of publications on  journalism in scveral
languages,

FFor a long time the journalists in China have tried 1o
have a class or technical journal devoled to their interests.
Thus far no one has been able to maintain it very long. 1In
Hongkone, Peping, and Shanghar weekly attempts have
been made o sel aside a section in the ordinary newspapers
for the purpose.  For one reason or another this has never
Isted long. Yenching and Fubh Tan nmversities, through
their departments ol journalism, issue from time {o lime
bulletins of information and study on subjects of interest to
the newspaper interests,

The press in Ching, in o way, still has to struggele for
its rightful position.  During these 25 years of the Republie,
no less than 25 journalists have been illegally excceuted or
assassinated by militarists, politicians, or their accomplices.
Newspapers have heen often suspended by authorities with-
out reason or duc process of law, sometimes simply on the
request of o foreign power as in the case of the Peiping
Leader of Peiping in 193

The first, journalist of the modern school to suerifice
himselt for the freedom of the press in China was Chen
Ting-hsiang, of Canton, just 25 years ago, when he expressed
unfavorable opinion on the new republican regime the very
first year of its existence, thas reiterating the stand that a
writer may believe something in principle but would not
hesitute Lo ceriticize ils way of practice.

Persecution of seholars and learned men by authorities
is nothing new in Chinese history.  An carly emperor had
fried onee Lo diteh all seholars and destroy all hooks,

In China, spoken journalism preceded the written effort.
As carly ws 2857, RO, this spoken press was conducted by
mdividua's who gathered and related gossip, feature news
then, mopublie places. Toalso appeared as an expositor of
public thought and opinion in poctry form.  Songs, sincere
in lone and simple in form, were composed by unknown
authors and sung by children on the streets, They artlessly
reflected  public opinion and  were, in o sense, cffective
editorials,

Later enferprising news hawkers sold news on the
streets by writing their news on o bamboo sheet stuck to the
collur of {(heir clothing, a practice still found in remote
parts of China, something similar to present day firms which
advertive wnles on sign boards carried by coolies through
the public highways, :

During {he Shang and Chou dynastios, 1763-1135 B.C..
news gathering hecame a public funelion.  Reigning emuver-
ors would send agents to all parts of the empire to eollect
information on the hubits of the people, their living condi-
tions and their opinions. This news, compiled in the form
of ofliciul razettes, was what kter comprised the content of
the famous. Chun Chin, Spring and. Awlumn, cdited by
Confucius. '

In its organized form, journalism did not start in China
until about 206 B.C., in the opinion of olher students ot
journulism. About this period the Monihly Dial on import-
ant political movements and others began to appear.

r

Four centuries later, during the Tang Dynasty, (A.D.
620-907) the oldest Chinese daily made its appearance under

,ﬂ;g‘.:;!
e Bt
Lhaarters]

5

oW

-
it

PR
s (N8

:ﬁ kA
23

KA 3

T

ke
g Ea
iz
[N

;\m -

Bo e
T

oo

&

1.
,«E

1
=3

Fm

=7

PIONEERING A NEW FASHION IN NEWS DISPLAY—The China Times, one of the leading Shanghai dailies, has

begun printing news on its front page in the American style, abandoning the practice of most of the other dailies of

putting advertising on the first page and news inside. Journalistic observers say that soon all the leading papers will
follow the lead of The China Times in news display.

the name of Ching Pao, known in English as the Peling
Gazetle,

In the opinion of a foreigm journalist who is also a
Chinese scholar, the Peling CGazetle was one of the finest
newspapers the World has ever scen. The Gazette used to
carry court news and mandates, edicts and deerces {from the
throne, memorials and reports received by the throne. In
1870 at Pcking there were 12 puulishers reprintng the
Gazette for wider and private civeulation and distributing
more than 10,000 copies daily.  Despite the distance between
the capital and the (rontier provinees, the publishers would
never dare to delay the delivery of their paper, usually tak-
ing 57 days to land their paper at Lanchow, Kansu, and 12
days at Canton,

“The fact that it was a newspaper in every sense of the
word is generally aceepted. It was not eursed by advertis-
ing. 1t contained news, it contained full expressions of
opinions, it contained government news, and certainly that
is important. Tt was much more lively and newsy than any
of the official government papers published today anywhere.
There is the criticism that all the news was censored, But
the censorship did not act as’it does in Germany, Ialy, and
the Soviet Unicn—repressive censorship—that is, it did not
have the aspect of threats and coercion. And it made many
concessions to the point that it gave the people what they
wanted. In many ways it was the fiest newspaper that
existed anywhere, and it was a magnificent inst tution.”

This has been the tribute paid to the now defunct
Peking Gazette which ceased regular publication a qunrter
of a century ago upon the inauguration of the Chinese
Republic which has replaced this daily with the Government
Cazette, which may now reach its readers in Lanchow within
a day by air mail, instead of 57, by cour:ers, whose centurics
of faithful service may soon have to be discarded.

Local Bulletins Were
Contemporaries Of Gazette

As contemporaries to the Peking Gazette many histor-
ians had maintained literary pamphlets and some larger
provincial yamen, or official residences, also issued local
bulietins, known as Yuan Men Chiao.

In carly days conditions were not unfavorable to
journalism in China. Paper was invented in South China
as early as A.D. 75; printing, A.D. 175; and movable type,
A.D. 1045. A complete set of Chinese movable type suffi-
cient to make up a small newspaper, however, did not exist
until early in the 19th century, and it was imported from
Boston where some enterprising American missionaries gave
orders for its casting for use in their mission compounds in
China. Earlier than this, most of the printing was done
from wood blocks.

Journalistic efforts, while continued in all ages in China,
had practically no development as an industry before the
Republie. Modern journalism before the Republic had
followed fore'gn trade and Christian missionaries and ecame
into being with the advent of social and political reformers.

In China proper, the Hsin Pao was published in Shang-
hai in 1870.

The turning point in Chinese journalism occurred in
1895, when China failed in arms with Japan. The weakness
of the Manchu reg me was revealed. The defeat changed
the attitude of the popular movement for enlightenment. The
Manchu Court went to the extent of ordering the publication
of newspapers. '

Meanwhile, the Chinese mass also began to wake up
and realized the necessity of government reform. Opinion,
in this respect..was somawhnt divided. Kane Yu-wei led
the group in favor of constitutional monarchy, while Dr.

Reproduced with permission of the copyright owner. Further reproduction prohibited without permission;

Vel



Sun Yat-sen, a thorough-going overthrow of the Manchu
regime, .

In 1895, the Kang Yu-wei group, headed by Liang Chi-
chao, edited the Demestic and Foreign News in Shanghai,
in connection with others, including the Progress. 'They
lasted several yeers until sometime before 19060, when Kang
Yu-wei’s reform movement did not meet with the approval of
the Empress Dowager, Tzu Hsi, who had ordered his arrest.
His party’s publications had to move to Japan. For a time
Mr. Kang and Mr. Liang had also directed publications in
Tientsin, Hankow, as well as Shanghai. The Shik Wu Jih
Pao, supporting the Kang Yu-wei party, the Chinese Emvire
Reform Association as it was then known, for a time received
some official subsidy, believed to be the first daily in China
to have done so. This paper disappeared in 1906.

Meanwhile, the revolutionary group of Dr. Sun Yat-sen,
with Hu Han-min and Wang Ching-wei as best kuown
editors, hegon its journalistic activities as early as 1897 in
Shanghai. The first paper it put forth was the Soo Pao.
Dr. Tsai Yuan-pei, Wu Tze-hui, and others were frequent
contributors. The Min Pao, the leading Kuomintang organ
in Shanghai, had its name-sake in Japan as early as 1906.
The Min Pao, when in Japan, advocated in favor of
republicanism for China.

Boxer Uprising Gave

Impetus To Growth

In this connection, it may be of interest to note that
as early as 1904, Shanghai Chinese journalists were not
satisfied with their productions and ecommenced to demand
for editorial reforms. As the result, the Shih Pao, or The
Truth, appeared that year. It carried editorial columns and
featured important news, “to bring changes in the Chinese
press, which represents and airs the public opinion.”

A decisive impetus to the Chinese press was furnished
by the Boxer Uprising in 1900. Between 1895 and 1905,
more than a thousand publications eame into being, most of
which were of only short duration. _

With the revolution of 1911 began the period of the
modern native press. More freedom of speech and press
being granted by the republican regime, the native press
began to exert more and more influence. The press was
chiefly responsible for the failure of the Yuan Shih-kai and
the Chang Hsun monarchical attempts and the arousing of
Chinese opposition to the unequal treaties following the
World War. It helped the students’ movement which
brought the downfall of the An Fu Party.

Before the Revolution, most of the strong Chinese
newspapers were found in foreign concessions; but many
were found under full Chinese jurisdiction. In 1891, the
number of papers in Chinese was estimated at not more than
31; in 1913, 330. The registration in Chinese Post Office in
1921 showed the number of publications increased to 820.

In 1933 there were some 2,700 periodicals and news-
papers registered with the Ministry of Interior of the Gov-
ernment in Nanking. Daily circulation of the newspapers
was estimated at under 2,000,000, assigning 810,000 to
Kiangsu and 900 to Kansu province.

Since the Mukden Affair in 1931 when Japan commenced
her so-called continental policy in China, when China began
to seek for justice through the League of Nations, the
GChinese press has given much more space to foreign news.
Indeed, Chinese newspapers of Shanghai have no second in
the world in the amount of foreign news they carry. At
present such international news - agencies as Reuter’s,
United Press, Transocecan, Havas, Tass, 'Dometi, and others
are daily supplving world news to the Chinese press, besides
the Central News Agency and the Kuo Min which fave
arrangements to distribute foreign reports to the local
press also. ‘

While the native press shows remarkable development
in matters on the business side, increase of pages and cir-
culation, and improvement in technique, the editorial side has,

to a large extent, losi the vigor and courage before and after.

the Revolution, the Chinese journalists themselves com-
plain. Advertising is playing a most important part in
the larger papers. In some cities like Shanghai and Hong-
kong, there are flourishing firms whose business is to act
as agents between advertisers and publishers. A Chinese
advertising agency which recently celebrated its 10th anni-
versary carried an account of more than a million dollars
annually for the past several years. A Shanghai Chinese
gey;'spaper carries $25,000 to $42,000 worth of advertising
aily.

The coming of the Nationalist regime, the success of
which was largely due to the work of the press, was hailed
for a time by many newspapermen as the dawning of a
new era for the freedom of the press. This hope, however,
proved premature. Socon the downfail of Chinese militarism
was but followed by foreign aggression, and the existence of
national emergency has been given as a reason for the in-
auguration of a press censorship which still prevails today.

As a by-product of the striet censorship, a distinct
group of small, or tabloid papers Legan to appear. '[hey
made their first appearance in Shanghai and Hongkong but
soon spread to Canton, Tientsin, Peiping and other cities in
China. These papers, being of small matter, are not afraid
of suppression. They, therefore, often disclose mews of
great importance and interest whicl the larger papers dare
not publish for one reason or another. They are not easily
traced by authorities, and once suppressed, they will appeaﬁ'
at some other place under some other name. In Peiping and
Tlent.sin today, the largest circulated journals are the
tabloids, which some call “mosquito,” papers.

Tabloids Published
In' Smaller Cities

. Mapy small town papers in China are published also
in tabloid size. Economically it serves the communities well,
as many Chinese are still counting their earnings in copper
cents in the rural districts. For the publishers, it takes

but a few hundred dollars to operate a small printing plant .

with Chinese-rpake_ press and other printing furniture. In
Peiping and Tientsin, from a study made only recently, the
larger ones of the “‘mosquito” papers have a circulation of

I’. J. Wang, general manag-
er of the Sin Wan Pao and
widely known as one of
today’s outstanding news-
papermen.

Y. L. Ma, general manager

of the Shun Pao and one

of the leading figures in

Shanghai journalism of
today.

rore than 80,000 each daily. Some have a monthly adver-
tising income of more than $4,000. In Shanchai, the L‘ih
Pao, a comparatively new enterprise with a definite editorial
policy and well-chosen news stories, claiming a circulation
of more than 30,000, also appears in tabloid form.

Another remarkable developnient in journalism in China
is the introduction of education in journalism in colleges
and universitics. A number of classes and denartments of
journalism is international in character, in which are found
teachers and students representing many nations. In Yeu-
ching University in Peiping, the budget for this phase of
work was for a time raised in the United States and on times
American, British, German as weil as Chinese served on the
faculty. Some mnationals, besides Koreans and Russians,
were found often in the student body. A Chinese profcssor
in journalism, who is himself a graduate of an American
schoeol of journalism some 25 yeatvs ago, has had the privilege
of issuing a graduating certificate to an American student
several years ago. That American graduate is now serving
as Peiping (Peking) ecorrespondent of one of the largest
news agencies in the United States. The class in journalism
of the University of Shanghai has also had foreign students.
At present three large Chinese universities are conducting
recular departments of journalism. The Universily of
Missouri in America is co-operating with Yenching in China
in the support of a first class journalism school in this part
of the world.

In this connection it may be of interest to note that this
25th year of the Chinese Republic is also the 25th anniversary
of the first Chinese from China to study journalism in the
Missouri School of Journalism. Since then, Chinese gra-
duates of this school have been found managing and editing
important newspapers or news agencies in China. Some of
them are directing or teaching in classes in journalism of
this Republic.

In giving credit to the missionaries for the revival of
what should have been a Chinese institution, the develop-
ment of the foreign press in China should not be overlook-
ed. With their inspiration given to the Chinese, the latter
have been much helped from both the material and the
spiritual point of view.

The Canion Register, British, appeared November, 1827,
more than a century ago, with James Matheson as the pub-
lisher. The second foreign language paper published in
China, 1837, was the Canton Press. Both the Register and
the Press were later transferred to Hongkong under new
names. The China Mail, founded 1847, and the Hongkong
Daily Press, 1857, of Hongkong, still exist today.

Meanwhile Shanghai caw the first issue of the Nowth
China Herald in 1850 and the Norih-China Daily News,
1884. Both were and still are British concerns. The Amer-
ican community for a time had a monthly, the Shanghai
News Letter. Other foreign journals in China about that
time were Chronice da Macan, 1834-1838; A Abelha da
China, 1822-1826; Le Nowvelliste de Shanghai, 1870-1873;
and other short-lived publications.

Foreign Press An
Important Factor

The foreign press in China has for many years been an
important factor. The reasons for this are chiefly: (1)
Foreigners in China generally do not take the trouble to
learn the Chinese language; consequently they depend for
information upon papers published in their national tongue.
Since the foreign community in China in the pre-Republic
days_consisted mostly of business and intellectual leaders,
forming a select reading public, the papers that influence
them are consequently of conciderable importance. (2)
Foreign correspondents in China, duc to inadequale means
of communications until recently, have to depend much
for their news materials on the foreign press. (3) Lastly,
Chinese papers do not have correspondents abroad, so the
breign press is the only source of information about doings
in foreign countries for the Chinese people.

Up to the present, with the exception of two Chinese
press correspondents in Tokyo and cne in Geneve, the Chin-
ese press still receives its foreign news from foreign news
agencies distributed through the principal Chinese news
gathering organs,  the Central News Agency and the Kuo
Min, which have arrangements with outside sources for the
supply of world service to the Chinese press.

With the exception of the Japanese press, which rose
and fell with the old Peking regime in its early exploitation
of China through propaganda, the development of the foreign
press in China has been little influenced by the political
condjtions of the conntry. The granting of foreign con-
cessions and the existence of extra-territoriality rights have
aided the press in its maintenance and development.

For a time the Japanese, through the South Manchuria
Railway and other official agencies, maintained the Shuntien
Shih Pao, the North China Standerd, and other newspapers
in Peking and north China. For the present the Domei,
succeeding the Kengo and the Nippon Denipo, two Jap:inese
news gathering agenciez, has extensive operations in China,
co-operating with the Jupancse Kwantung Army in its
China poliey, each using its own tools.

Dating its influence {rom the very pioneer spirvit, the
English language press, at the beginning the British, is
now yet still prominent, at least in the field of the daily press.
Most o¢ the British pavers are {found in Shanghai, Hong-
kong, and Tientsin, while one ecach exists in Tsingtuo, Che-
{co, and Hankow. The better-known ones are the Noirth-
China Daily News and the Sheughei Times in Shanghai;
Chine. Mail, Honghong daily Press, South China Morning
Post, the Honghong Telegraph, all oi Hoengkena @ the Central
China Post, of Hankow: and the Peling and Tientein Times
of Tientsin.

The Shanghai Evening Post and THE CHINA PRESS are
other leading daily journals in Tnglish in China, all under
American registration.

THE CHINA PRESS vepresents Chinese opinion and it is
this year celebrating its 25th anniversary of publication,
Its first oditor and associate, Thomas T, Millard and Carl
Crow, two American journalists from Missouri. ove still re-
sidents of Shanghai. Mr. Millard was the publisher of the
China Weekly Revicw at the beginning, which was known
as Millard’s Revicws; while My, Crow first edited the
Shanghai Evening Post Lefore its purchase of and later in-
corporaticn with the Mcercury, a Shanghai evening journal
several years ago.

Chinese Had Own

Forcign-Language Papers

As far back as 1910 and 1911, the Chinese themselves
iook an interest in the publication of daily papers in the
JEnglish laneuage. The Peking Daily News, the Peking
Leader, the Peling Gazette, the Canton Times, all existed
for a humber of years. The Peling Guzelle was one time
edited by Bugene Chen, a Kuomintang leader who does not
agree with the present policy of the party.  While in English
it might be mistaken for the Ching Pao, an ancient Chinese
official gazette, it, however, has nothing to do with it.

The Canton Gazetie, in Engiish, is practically the sue-
cessor to the Cauton Times, which first appeaved in 1917,
while the Peiping Chronicle was originally the Peking
Leader. Other than the two and others mentiened, the
Chinese also manage the Hankow Herald in Hankow and
the Canton Daily Sun in Canton. Legally they carry tor-
eign registration.

Among the influential foreign periodicals in China may
be mentioned the China Weekly Review, founded 1917, with
Mr. Millard as editor and J. B. Powell, manager, with the
purpose of interpreting developments in the Far Bast for
Americans at home, and interproting American and other
Western policy from the standpoint of readers in China.
Since 1919. Mr. Powell has been in complete charge. The
circulation of the weekly had already reached more than
4,000 several years ago and it is read widely by the Chinese
and has a considerable circle of readers abroad. “In re-
gard 1o policy,” to quote from Mr. Powell, “the Revicw has
consistently supported the program of an independent
China that would be able to look after her own affairs and
not become a colonial appendage of other European or Asia-
tic nations.”

Side by side in Shanghai with the China Weekly Review
ave the China Digest and the Far astern Rericw, hoth of
which, from the Chinese standpoint, are working opposite to
whatever policy Mr. Powell has for the Rewiew.

Chinesc edited periodicals in Iinglish these days num-
ber many. The Chine Critic, the China Trath, the Chinese
Republic, the People’s Tribune and the China Outlook, ave
some of them.

In 1912 there was o Chinese owned daily in English in
Hongkong by the name of the China Owtlook, published by
H. C. Lee, to work for world recognition of the then still
unrecognized Republic of China, The Chine Outlook of
today, in the opinion of L. K. Kentwell, would work for the
abolition of unequal treaties in Sino-foreign relations and
in favor of no taxation withoui representation.

In addition to the English languave press in China are
also the French, German, Russian, and Japanese. The bet-
ter known include Le Jowrnal de Shanghai, Jowrnal de
Pelin, Le Politique de Pekin, La Reveine Nationale Chinolse
and Bulletin de la Chambre de Commerce, all French; and
the Shanghai Zuria, Russian. The Germans in China sup-
port publications in Shanghai and Tientsin,  Japanese lan-
euage newspapers are found in Shanehai, Tientsin, and
many other Chinese cities, including Dairen and Harbin in
Manchuria.

Of the several foreign news agencies operating in China,
Reuter’s is most active. Fven before the Republie, it
kept a number of correspondents in the prineipal cities of
China. In 1912 it began to employ Chinese as correspon-
dents in South China and to interest Chinese newspapers in
other ports than Shanghai to subscribe fo the British and
other world news it carries daily. It maintains a commer-
cial service as well as news and has recently installed the
Creed Ticker Service in Shangnai which informs its subscrib-
ers in Shanghai of the rapid changes and fluctuations of
the markets of the world and Shanghai itself instantaneously.

The Associated Press of Ameriea maintains bureaux and
correspondents in China but does not distribute its daily
service. . .

The Chinese themselves are more and more laboring
towards the possitility of some day gatherine and distribut-
ing domesfic and foreien news with their own effort. Chin-
ese controlled radio stations now have connections with 12
foreign countries direct. Since the first of September, 1936,
a national system of radio and telephone has been inaugurat-
ed. At the same time telegraph rutes for the press have
been considerably cut. Air maii will soon be extended to
America as well as Europe, in addition to the shortening of
time in air and railroad travel. The radio broadeast station
in Nanking is one of the most powcrful in the Far East.

Reproduced with permission of the copyright owner. Further reproduction prohibited without permission.



